.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجراجویی تازه صهیونیست ها علیه ایران

به گزارش شمال نیوز  ، سایت باشگاه خبرنگاران به تحلیل برخی از مسائل مرتبط با این مضوع پرداخت و نوشت:

 روز دوشنبه خبری مبنی بر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل سفارتخانه رژیم صهیونیستی در دهلی نو توسط خبرگزاری ها مخابره شد، علاوه بر این عنوان شد بمب دیگری نیز در مقابل سفارتخانه رژیم اسرائیل در تفلیس کار گذاشته شده بود که قبل از انفجار کشف و خنثی شده است.

در پی انتشار این خبر مقامات رژیم اسرائیل بی درنگ انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه گرفتند و این اقدامات را به تهران نسبت دادند؛ ادعایی که بلافاصله از سوی مسئولین کشورمان رد شد.

اما این سئوال پیش می آید که هدف تل آویو از متهم کردن ایران چیست؟ و از این میان چه سودی می برد؟

بر هیچ کس پوشیده نیست که مقامات رژیم صهیونیستی ایران را دشمن و تهدید شماره یک خود می داند تهران همواره مشروعیت این رژیم غاصب را زیر سئوال برده و صراحتا اعلام کرد اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. از سوی دیگر پیشرفت های اخیر کشورمان در امور نظامی، فناوری و به ویژه هسته ای تل آویو را سخت به وحشت انداخته است زیرا تهران اقتدار و هژمونی پوشالی اسرائیل را که در سایه انفعال و ترس کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس به دست آمده، به چالش کشیده و این رژیم سخت نگران از دست دادن جایگاه خود در منطقه خاورمیانه است.

از همین رو اسرائیل که خود صدها کلاهک هسته ای در زرادخانه هایش دارد نگران هسته ای شدن ایران است و می کوشد به هر نحو ممکن مانع از دستیابی ایران به توانمندی هسته ای شود.

هرچند این رژیم با همکاری واشنگتن تدابیر و اقدامات گوناگونی از جمله حمله سایبری به تاسیسات هسته ای، ترور دانشمندان هسته ای و تحریم اقتصادی ایران را دنبال کرد تا بر سر راه پیشرفت هسته ای ایران سنگ اندازی کند، اما هیچ گاه تمایل خود را برای انجام حمله نظامی به ایران پنهان نکرده است.

اسرائیل با علم به این که تدابیرو اقدامات یاد شده نتوانسته و نمی تواند سد راه ایران شود در تلاش است غرب را متقاعد کند به گزینه حمله نظامی علیه ایران متوسل شوند.

اما تل آویو تاکنون هرچه کوشیده نتوانسته است، غرب بخصوص هم پیمان استراتژیک خود یعنی آمریکا را به اقدام نظامی علیه ایران وادار کند.

حتی سخنان تحریک آمیز نتانیاهو علیه اوباما، که رئیس جمهور آمریکا را فردی متزلزل و ضعیف در قبال ایران دانسته، نیز نتوانست اوباما را تحریک کند حکم حمله به ایران را امضا نماید.

اخیرا نیز اوباما به صراحت اعلام کرد مسئله ایران را می توان از طریق دیپلماسی و شیوه های مسالمت آمیز حل کرد، این سخنان به مشابه آب سردی بود که بر پیکر مقامات رژیم اسرائیل ریخته شد. با وجود آن که اسرائیل تهدید کرده به تنهایی به ایران حمله خواهد کرد، اما در عمل توان انجام چنین کاری را ندارد، ضمن انکه واشنگتن نیز به نتانیاهو پیام داده چنان چه بدون اطلاع کاخ سفید به ایران حمله کند، واشنگتن در این درگیری شرکت نخواهد کرد.

در این کش و قوس، تل آویو نگران از دست رفتن زمان است. آنها مدعی هستند اگر هرچه زودتر به ایران حمله نشود تهران که تا ساخت بمب اتم فاصله ای ندارد، به سلاح هسته ای دست خواهد یافت.

به نظر می رسد صهیونیست ها به دنبال یافتن بهانه ای هستند تا حمله به ایران را توجیه کنند.

آنها برای به اجرا در آوردن نقشه های پلید خود حاضرند به هر وسیله ای متوسل شوند به همین جهت است که پس از انتشار خبر انفجار در دهلی نو، در مقابل سفارت رژیم اسرائیل مقامات تل آویو بلافاصله ایران را عامل این انفجار تروریستی معرفی کردند تا به زعم خود جامعه بین المللی را علیه تهران تحریک کنند اما وجود برخی نکات و نشانه ها حاکی از آن است که ایران نمی تواند در این انفجار نقش داشته باشد و حتی همانطورکه چند تن از نمایندگان مجلس نیز اشاره کرده اند، انفجار مذکور می تواند کار خود اسرائیل باشد.

اولین نکته آن است که رژیم صهیونیستی در مظلوم نمایی و کسب مشروعیت برای خود سابقه دار و برای جهانیان شناخته شده است. افسانه هولوکاست معروفترین مظلوم نمایی آنها است که حتی اجازه تحقیق و تفحص در مورد آن به هیچ اندیشمند مستقلی داده نمی شود.

گذشته از این نوع انفجار نیز خود جای تامل دارد. انفجار توسط یک بمب مغناطیسی که به خودرو چسبانده شده صورت گرفته است این نوع انفجار برای ایرانیان کاملا آشنا است چرا که تمام انفجارهای منجر به شهادت نخبگان علمی کشورمان به همین شیوه انجام شده بود شیوه ای که اسرائیل متخصص آن است بنابراین هیچ بعید نیست این اقدام تروریستی توسط عوامل این رژیم و با هدف مظلوم نمایی و بهانه جویی برای حمله به ایران صورت گرفته باشد.

نکته دیگری که در این بین وجود دارد این است که ایران از منفجر ساختن یک خودروی متعلق به کارکنان سفارت اسرائیل در دهلی نو هیچ سودی نمی برد، آن هم در این شرایط حساس که واشنگتن و بروکسل(اتحادیه اروپا) در تلاش هستند تهران را با حربه تحریم نفتی در منگنه بگذارند.

ایران حتی اگر قصد انجام چنین اقدامات تلافی جویانه ای را هم علیه اسرائیل داشت. قطعا آن را در دهلی نو که شریکی استراتژیک برای تهران محسوب می شود انجام نمی داد.

روابط تهران دهلی نو چنان خوب و مستحکم است که هند در برابر فشارهای آمریکا مبنی بر تحریم نفت ایران ایستادگی کرده و اخیرا مانموهان سینگ نخست وزیر دست رد به سینه واشنگتن زد و تأکید کرد دهلی نو به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد. آیا عاقلانه است که تهران در اقدامی نسنجیده موجب تیرگی روابط خود با یکی از خریداران اصلی نفتش شود؟

روزنامه السفیر لبنان نیز در تحلیلی، هدف از این طرح سناریو را تخریب روابط ممتاز تهران دهلی عنوان کرده است.

علاوه بر این، ایران این روزها سعی دارد در خصوص برنامه هسته ای خود شفاف سازی کند تا قدرتهای غربی هیچ بهانه ای برای متهم کردن تهران به تولید سلاح هسته ای نداشته باشند.

تهران به تازگی تمایل خود را برای مذاکره با گروه 1+5 نشان داده و حتی ناظرانی از طرف آژانس بین الملل انرژی اتمی اخیرا به تهران آمدند تا از هر گونه مسئله ای ابهام زدایی شود، قرار است هفته آینده نیز مجددا ناظرانی از سوی آژانس به تهران بیایند.

در این شرایط چه نیازی است که ایران با دست زدن به اقدامات تروریستی، هرچند تلافی جویانه، اوضاع را به ضرر خود ملتهب سازد.

حتی "جان بولتون"، نومحافظه کار افراطی آمریکا که مواضع تندو خصمانه او علیه ایران بر کسی پوشیده نیست طی اظهار نظری اذعان کرده اقدام تروریستی انفجار دهلی نو نمی تواند کار ایران باشد.

نماینده سابق آمریکا درسازمان ملل متحد که بارها نتانیاهو را برای حمله سریع و زودهنگام به تأسیسات هسته ای تشویث کرده، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز که از جمله شبکه های خبری ضد ایرانی است، در پاسخ به این سئوال که آیا این در انفجار دهلی نو دست داشته گفته است: ایران اخیرا برنامه هایی را برای مذاکره مطرح کرده است، ناظران آژانس به ایران رفته اند، این ترور تنها به ضرر ایران است و تلاش های آنان برای مذاکره را به تعویق خواهد انداخت و مشروعیت ایران را از بین می برد پس کار ایران نیست.

وی افزود، سخت است قبول کنیم تصمیم این ترورها در تهران گرفته شده این ترور هیچ نفعی برای ایران نداشته است.

سناتور افراطی سنای آمریکا با اشاره به روابط گسترده تجاری، بازرگانی و سیاسی ایران و هند تصریح کرد، هند برای ایران بسیار مهم است چون تبادلات تجاری زیادی با آن دارد هیچ مقامی در ایران این اقدام را درست نمی داند.

علاوه بر هند، قرار بود، انفجار دیگری نیز علیه اسرائیل در تفلیس پایتخت گرجستان صورت بگیرد.

روابط تهران- تفلیس به ویژه در بخش اقتصادی و انرژی بسیار خوب است. ایران برای صدور گاز خود به اروپا به گرجستان نیازمند است و این کشور نیز از رهگذر حق ترانزیت درآمد خوبی دارد.

 

از طرف دیگر، با لغو روادید میان دو کشور گردشگران بسیاری از ایران سال گذشته به گرجستان سفر کردند، به طوری که در میان اتباع 50 کشوری که به گرجستان سفرکرده بودند، گردشگران ایرانی رتبه ششم درآمد زایی را برای گرجی ها داشتند.

در نتیجه برهم زدن این روابط نزدیک و نهایتا تحریک گرجستان برای مشارکت در جنگ علیه ایران می تواند از دیگر اهداف پلید، طراحان این سناریو باشد، همانطور که پیش از این نیز طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن توسط ایران نیز با هدف تیره ساختن روابط ریاض- تهران و رو در رو قرار دادن این دو قدرت جهان اسلام در دستور کار دشمنان ایران در آمریکا و لابی صهیونیستی آیپک قرار گرفته بود.

گرجستان از جمله کشورهای وفادار به آمریکا است. نمونه ای از این وفاداری، اعزام 1700 سرباز به افغانستان است که گرجستان از نظر اعزام نیرو به افغانستان درمیان کشورهای غیرعضور ناتو رتبه اول را دارد اما این مسئله دلیلی برای همکاری با تل آویو و واشنگتن جهت حمله به ایران نخواهد بود، پس نیاز به طرحی است تا تفلیس را در مقابل تهران قرار داد.

از تمام آنچه گفته شد، چنین برمی آید که رژیم صهیونیستی برای آن که بهانه لازم را برای حمله به ایران داشته باشد، ایران را متهم به دست داشتن در انفجار هند و تلاش برای انفجار در تفلیس معرفی کرده است و سعی دارد با این کار با بهره گیری از لابی قدرتمند صهیونیسم در آمریکا، دولت اوباما را وادار کند، حمله نظامی به ایران را در دستور کار خود قرار دهد./


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.